tisdag 2 januari 2024

När tiden är inne äter kroppen upp sig själv älskade

 inte död bara inaktivt kön mellan midnatt och Ringvägen 

oknullad OCH barnlös som katten slickar sig själv 

kommer aldrig mer att kunna knulla någon som haft räkor i munnen 

ditt kön under alla kläder i fjällen rök i rösten

du höjer glaset jag lyfter klänningen och sen 

hur tomaterna smakade i Spanien och såg ut som små huvuden 

livet är inte verkligt 

stockrosorna på väg upp mot Skinnarviksberget 

att leva är att gå till bibblan

ta dubbel magnesium ur retrograd 

drömde att vi red på hästar halvöppna knullade ståendes mot en vägg i ett varmt land jag aldrig varit i 

det som inte finns är alltid närvarande 

allt alltid vackrast om natten

tro mig det är inte av blygsel jag säger att mitt dna inte bör avlas på 

jag blev poet i detta liv 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar