tisdag 27 december 2016

Silver

kemin i mig minuterna jag dricker kaffet och entrar pennan och papprets värld
vill ja ge Nobelpris
Jag skriver dig precis så nära som jag klarar av
samtidigt som jag ser på skärmen att du vaknar
Godmorgon!
Jag vet inget om var du 'är
avstånd handlar bara om underhåll
så länge flödet hålls vid liv spelar det egentligen ingen roll om du är i rymden New york eller andra sidan söder
Tack!
Jag mår kanske en centimter bättre (har haft influensan i snart en vecka nu och jag är glad att ingen levande behöver möta min blodsprängda blick )
Well!
Det börjar bli riktigt jävla trångt här
och det handlar inte om dig eller storleken på lägenheten
utan om att jag behöver vara frisk för att inte vara sjuk
you know
galen är mig hack i häl
flåsar mig i nacken i duschen
ber mig uppmärksamma allt dödligt
Säkert babe borde jag inte se Kent filmen
det är nog därför jag gråter så
det här med förändring you know
jag klarar ju inte det
Så jag blundar lite hårdare
dricker lite djupare klunkar av kaffet
skriver dig ännu lite närmare
andetagsnära
du inte bara undrar hur jag mår nu
utan saknar mig
i bakgrunden spelas Silver som om inget hänt
you know

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar