torsdag 1 februari 2018

Tankarna flyger åt andra håll

Denver Salt lake city Vancouver Detroit Toronto
För små stunder glömde jag dig lite
dina ådror

Il cafe
Har ni något att prata om
så ung?
Prata om?
ålder har väl inget med talförmågan att göra
och en rolig fråga från dig
när pratade du senast om något annat än logistik med din man?
Han är ju borta jämt on tour
Perfekt! Jag vill inte dela en vardag
ju yngre ju mindre referenser till verkligheten
alla i min ålder pratar om renovering
ja skulle hellre skjuta mig i huvudet än att tala med någon om tapeter
inget dödar mig som en vardag
hur fan kan man knulla någon och samtidigt tvätta hans tvätt?
Säg mig ärligt när längtade du senast efter din man?
Meh ! du har ju fan ingen aning om vad han gör over there
Strålande! inget är så tråkigt som att veta allt om någon
Skulle du lita på honom?
jag skulle lita på att han är precis så fri som han behöver
det är viktigt att inte blanda ihop frihet och kärlek
Vill du inte åka med?
Nä! han gör sin grej
jag min
inget är så ointressant som någon som lever genom någon annan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar