tisdag 25 december 2018

Det är så här du funkar i mig

Jag bestämmer mig för kanske 400e gången att sluta dig
vad som händer då i min hjärna är alltid detsamma
men jag vänjer mig aldrig vid det
som vilken knarkare som helst antar jag
så i några minuter är jag lätt och fri över beslutet
rusig
sen börjar hjärnan oavbrutet mata mig med bilder på dig
små minnen händelser
det är aldrig när du aldrig kommer
framåt kvällen är jag så uppskruvad
och du känns närmare än någonsin
i princip på väg
bara jag formulerar mig rätt den här gången
i verkligheten har vi inte setts på över ett år
Du är den mest närvarande personen i mitt liv
min längsta fantasi relation
precis som mina låtsas vänner när jag var liten
Alrik och Rickard
du är alltid med mig
mer levande än många runt mig
ju mer tid som går ju tydligare blir den du jag skapat i mig själv
jag förstår att det inte är sant
men jag vill inte leva utan dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar