onsdag 29 januari 2020

Det handlar inte om att ha en vän utan om du är en riktig vän för någon?

Du är så självupptagen att du inte ens märker att alla är borta

Lyckan i att minnas de rusande bilarna i Nyc
hur tänderna frättes av Hooch
hur någon jävel alltid spelade 500 miles på gura

 har känt havet
& det förflutnas pool växer sig allt djupare
drömmarna krymper för de flesta med åren
Undrar hur det skulle vara om vi hängde i La?

De förlorade åren
Den förlorade känslan av fritt fall
Det förlorade livet

Allt gör ont nu och ont är en underdrift
inte arg eller sad bara förlorad
gråter för att ingen räddar mig

barnet följer mig in i varje rum
det börjar bli ljust
jag klarade mig utan
vinterskor
bara inget mer förändras
jag vet allt som inte är värt att veta om förändring
och du! marken värker där du gått



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar