onsdag 4 januari 2017

Tjechov-Bieber

Jag känner knappt igen mig själv
men vem fan gör det
precis som i filmen finns natten som en ständig möjlighet här
jag älskar mörkret och mörkret älskar mig
och fast jag alltid är ensam är jag allt annat än ensam
Det nya året och 747
Det finns inga brott här bara olika rum
väntans frukt faller
Du säger ja har stört mycket integritet samtidigt helt hudlös
kanske det jag är idel motsättningar babe
eller är mitt spektra bara brett
från Tjechov-Bieber alltid stör det väl någon jävel
"du stör inte"
kvar står du
"läk mig med dig"
fuktar vägen
och där sitter du sedan rak i ryggen som en dansare
smaken och silver i finalen
på Nyårsafton läste 975 människor min dikt
& jag undrar vilken svensk poets dikt blev läst 975 gånger på Nyårsafton
så kanske är något i mig värt
jag kan inte bättre än så här anyway
min mun är varm
och i verkligheten snöar det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar