tisdag 21 februari 2017

Jag hör att jag talar om allt till psykologen som om det är över allt som aldrig börjat

at least slapp jag fortsätta tro att jag betydde något för någon
jag undrar vem du är innerst inne är han närmare mig eller längre bort
jag har sett vem du har i dig i motljus varför reducerar du den biten av dig till just en bit av dig
kanske tror du än att man måste separera konst och person
vi bär ju allt med oss hela tiden
well du kommer närma dig angelägenheten
frågan är bara var jag är då
 jag har bara centimeter av ungdom kvar
det finns en anledning att vi mötts
nu
du kommer kanske förstå
vi får se var jag är då


Jag vet att du vet vad jag vet
innerst inne
du dricker mig var natt
jag äter dig
du är en människa för mig

inga kyssar
hej då
skål! värdighet det vi kunnat bli var värda det
bara blunda gå
jag kommer inte hålla det mot dig men
jag vet att du vet vad jag vet
innerst inne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar