onsdag 12 april 2017

hur du talade under över

du skulle se dig
din min när du talar till mig
alla skulle se det
utom du
men fuck it
ingen har fått ha mig i 1 a hand
du ljuger
men  vet kanske inte om det än
vi har gjort minnen i varandra nu

fuck you och allt som kan bli
och allt som kanske aldrig händer
även om du varit ensam hade jag inte velat dela något annat
men mer av dig
jag kanske också ljuger när jag säger att jag inte vill vara din 1a hand
fast jag vet inte om det än
jag har väl aldrig varit här förut
jag vet bara livets sammanlagda sanningar fram till du
 du är helt ny  för mig
så jag vill inte applicera något som inte är sant på dig
 utan vänta och se
det enda jag med säkerhet vet är att jag inget vet
men inuti dig ryms allt jag vill låna NU
 i em i natt
och det räcker för mig
ödmjukheten i att enbart lova nu:et till en annan människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar