torsdag 16 november 2017

Det känns som på film när du kommer in genom dörren och letar efter min blick för jag är van att se dig på tv men det är inte film det är min verklighet

På Lilla cafeet
jag tar varm choklad för att inte bli ännu mer speedad av kaffe
det luktar farligt och jul kryddor
jag hoppas så mycket på en ny huvudperson
har gett bort mig förgäves för 10 livstider
Du säger att det verkar som om jag fått livets hemligheter
Allt handlar om att släppa taget säger jag
det är rätt enkelt Paris kan vänta kanske räcker det att längta dit
när vi lossar det materiella belöningscentrat kläder resor Netflix nytt kök
 det finns inga nya möbler som tar känslan av en ny människas
när man möter någon som får det att blixtra till inuti som gör knäna mjuka
dem man direkt vill ge en bit av sig och dem vill ge sig tillbaka utan löften
det finns inga Isbjörnar som gifter sig
men dem lever sida vid sida livet ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar