onsdag 24 juli 2019

107 dagar

Vi köper glass och går gatan ner
som om det är en grej vi kan göra
gå sida vid sida
Vid Slussen frågar jag vad du tänker på?
Glassen svarar du , att jag måste äta upp den innan den smälter typ
och du?
Inget precis svarar jag och tänker på allt dammsugit upp på cellnivå
tiggarens doft och hunger vid Ica
min skam när jag vände bort blicken
hur besticken lät som föll i marken på Viking bar
hunden som inte ville gå nå mer
sorgen i mig över hur ägaren drog i den
smärtan i halsen jag sen tog på mig
började få kvävningskänslor vid kyrkan
paret som bråkade vid Mariatorget
deras ilska kryper in längst ryggraden
löpen om värmen vid Coop får mig att börja hyperventilera
flykt tankar Dublin? hört att det är runt 20 där
hur jag redan börjat bli ledsen över vårt avsked fast vi precis setts
tårarna bränner bakom ögonen
undrar om jag kommer få ont i magen av glassen
Säkert?
Mmmm jag läste någonstans att det är i mellanläget vi dör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar