lördag 15 februari 2020

Hela Stockholm väntade

Vi tar ett glas mitt på dagen
jag för att jag bara är trygg då
och du får du "passar på" din fru är på kurs
"du vet hur det är"
Nej jag har ingen aning & vi brukade ha krogen i hop
Ni har flyttat till hus fast ni nyss renoverat klart en våning i Vasastaden
 i Schyfferts hus vid Vasaparken
" du vet hur det är ,det är kul att ha ett projekt ihop"
jag blundar & sväljer svarar inte tittar ut över nästan våren
i Björnsträdgård
tänker på när jag fick min lägenhet
då var vi projektet vi hade ihop
vi hade inte ens en säng vi sov på golvet & åt direkt ur stekpannan
byggde bokhyllor av flyttkartonger
plockade blommor & satte i Cocacolaflaskor på fönsterbrädet
hade vi pengar köpte vi Malibou likör som vi shottade ur äggkoppar
dansade till klockradion
vi var så jävla nöjda att vi inte ens kom ut
Hela jävla Stockholm väntade 
men våra kroppar var projektet
" du vet hur det var"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar