söndag 23 februari 2020

00:00 (Time after time)

Jag ser dig för första gången på håll sedan parkteatern i somras
klockan är 00:00 & tiden står still
det enda som lever i rummet är mitt hjärta & Kombuchan i glaset
jag pallar fan inte dricka längre
det känns som om jag ska sprängas av dina kindben & dansgolvet kommer sakta fyllas med mitt dna
alla kommer fortsätta dansa som om jag inte låg utspridd över hela jävla golvet
scener spelas upp inuti du låg jämte mig på madrassen
Time after time spelades på repeat från din lur
& jag försökte febrilt synkronisera våra andetag
höll andan väntade in dig
ditt hår är längre nu i tofs ser ute lite som Jonathan Johansson
& jag fantiserar om hur det skulle vara att dra i det
väntar ivrigt på att du ska se mig & sprängas du med
men så fort våra ögon krockar viker du av kollar ner i ölen
drar ut och röker
följer efter som en hungrig hund
" Va gör du här " 
du dog där framför mig
jag ville skrika på ambulans
men det enda som dött är dina känslor
som jag önskade att du skulle viska vi drar nu
men du kollade mig som du kollar på hon i kassan på Ica
som vem fan som helst som om vi aldrig andats i takt på en madrass
klockan går igen & kanske borde jag också det



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar