tisdag 12 maj 2020

Tror du att jag är rädd för ensamheten?

Tror du verkligen att jag bryr mig om vad du tycker om mitt utseende ?
Speciellt i samband med min konst ?
Jag lägger ut en dikt och du pratar om mina kroppsdelar
har du en aning om hur jävla förminskande det är
Som att jag skulle skriva under Yung leans musik video du har en snygg kuk

min rädsla ligger i människors generella likgiltighet
samt att jag skulle börja ogilla mitt eget sällskap

Smärtan är livet
alla människor har sitt eget lilla slagfält

min ångest är mellan mig & himlen 
( & min psykolog)
Varför skulle jag tråka ut dig med den

Jag håller ihop mig själv är min egen mamma pappa syster bästa vän och älskare
vi måste leva vidare fast inget blev som jag drömt
man får gå lite fortare bara tills självet domnar
låt mig leva stillsamt & vildsint längst Hornsgatan bara
utan människor med lama intentioner
Ta i lite för fan eller håll käft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar