torsdag 27 oktober 2022

I ett parallellt universum såg jag dig i London i går

håret med sitt egna liv 
och ansiktet som byter utseende när du ler 
det hade varit första gången jag lämnade landet sedan 2007 
jag skulle säga att enda anledningen att lämna marken måste vara kärlek 
i min dröm var du inte alls gift eller så var du det jag har aldrig brytt mig om detaljer 
men efter spelningen hade vi promenerat tills mitt flyg gick på morgonen 
vi hade hämtat dina hundar suttit på tak druckit ur flaskor i påsar 
eller vänta är det bara us? Hursomhelst darling du frågar om jag kan leva utan dig? 
jag svarar no men såklart det går att överleva 
leva däremot är något helt annat 
vaknar av att jag håller Snobbens hand och jag vet fortfarande inte hur du låter utan mick 
Tom Ford 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar