måndag 14 oktober 2024

bara skrivandet gör verkligheten verklig

 att se men inte röra

till låsta människor finns inga nycklar de måste öppna själva

mammas hand i håret 

din fru i allen och allt annat i ditt liv jag inte vill veta någonting om

avstånd och omöjlighet som en oslagbar lockelse 

sitter på golvet i studion och tänker på dig och orden som jag vigt mitt liv så envist åt

varje dag sedan 2007 har jag skrivit minst 1 dikt utan undantag och egentligen varje dag före det i dagboken

tänk om jag hade blivit något någon utbildat mig till något jag kunnat försörja mig på 

men innerst inne vill jag ju inget annat än det jag så förtvivlat försöker få att hända

det har aldrig funnits något annat val efter dansen och jag tror inget kommer efter utom döden 

bara skrivandet gör verkligheten verklig och bara där kan jag fly den 

och beträffande dig så....om inte du ...ingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar