måndag 14 december 2015

Bakom lucka 14

Vad jag vill att du minns med mig: Hur jag ser på dig på liv och död var ögonsekund
Hur jag garvar så jag slår i backen åt dina oftast omedvetna skämt Hur jävla sämst jag är på att återberätta
Min barnsliga överförtjusning i att veta små detaljer om dig Hur min hud känns Mina löjligt starka drinkar Hur jag ber dig Hur jag bad dig Hur jag alltid följde dig till hallen Hur jag aldrig vande mig vid din närvaro min nervositet dem första 10 well 100 minuterna var gång Hur naivt och besatt jag skrev till dig  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 böcker Dem överdådiga gesterna såsom Kaninen tatueringen eller när jag satt och vänta där i regnet

Vad jag inte vill att du minns med mig : slutet
 minns före allt i stället minns Maj minns Barcelona minns hur du skrev att jag aldrig skulle kunna skrämma dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar