torsdag 17 december 2015

Bakom lucka 17

Min födelsedag vaknade alldeles för tidigt om jag ens somnade
Jag hittade en lapp igår eller ett kvitto i en väst jag inte burit sedan cirkusskolan
Provar västen och stoppar ner händerna i fickorna så där som man gör automatiskt
där ligger den i höger ficka
lappen som kunde besparat mig 7 års väntan

Kycklingburgare (yes åt fortf djur då)
Cheeseburgare
Lökringar
Pommes 2 port
Bearnaisedip

Vår "sista måltid" och kväll ihop jag minns jag tog taxi till dig med all mat för du kunde inte gå på lokal
blir lite nostalgisk först ler sen ser jag att det står något på baksidan
Vågar knappt läsa men ungefär så här :

"Varje gång du är här tror jag att du ska försvinna
så jag vill göra det före dig
varje gång
När jag går in på toa tror jag du ska passa på och smita
Varje gång du sedan sitter kvar och är så där snäll som jag aldrig kommer förtjäna går jag sönder
du är för jävla bra för mig så snälla jag ber dig vänd dig inte om nå mer "

Så vips va jag 39 en person som lever vet min enda önskan /Oroshjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar