lördag 5 februari 2022

Spenderar lördagskvällen med min första kyss

 går igenom det jag minns 28 år senare

Alvesta marknad längst ner framför dansbanan Johan Andreasson 

 med sneda blandade tänder & röd gängjacka 

" Guardian angels safety patrol" stod  det på ryggen 

han var det coolaste som fanns

tuffast av alla som jag mins det men mjuk mot mig

det kändes alltid som han skyddade mig mot allt egentligen

mjuk kram mjuk kyss krockande tänder hur  allt snurrade ikapp med karusellerna 

" nu händer det" mins jag att tänkte just precis  för att komma ihåg det när jag 28 år senare

läser en mening i en bok som kastar mig tillbaka till just det minnet 

minns den söta doften av marknadskarameller 

ljuden från nöjesfältet & vilket tuggummi ja tuggade - Jenka 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar