tisdag 16 augusti 2022

Timmermansgatan/Krukmakargatan


att se så mycket älsklighet och inte kunna greppa den
det är väl ändå människans naturligaste drift
så som barnen griper efter allt
så jag
Det finns något djupare att finna
dolt för de flesta inte overklighet utan en gömd verklighet
i närvaron alltid och överallt en lite vackrare värld
it is what it is var och en i sin värld
fullt eller tomt glaset spricker om jag dricker nu
kommer mina läppar blöda jag kommer alltid ha hänt
jag kommer alltid vara min egen
vadsomhelst kan alltid hända
jag vet utan att veta det finns något djupare dolt för de flesta
tänk om du tog min hand tänk om du åkte till fel land hem
om du lämnade små små bitmärken på axeln som jag kunde smeka sen långt efter du lämnat huden
huden är som den alltid är trånar
bara efter dig allt är en fälla allt är som det ska
men när jag tänker på att du ser rakt in i en annan person
någon som inte är jag gör små små bitmärken på din axel
som du kan smeka sen och minnas på de 7 haven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar