måndag 7 november 2022

Vill vara tröjan mot din överkroppshud

 vattnet som rinner längst din tungrot 

om jag skulle vara mindre besatt vad skulle du ge upp

sitter på cafe smygäter keso under bordet 

jag är den enda här inne som läser en bok och skriver med papper och penna 

har vår chatt uppe för att se när du går online 

någons bror dör i ett badkar vad gör vi här 

älskar lever dör 

du är asvacker men verkar inte veta om det 

jag vet allt sånt jag borde men skiter i 

som att vänta med att skriva innan jag  fått svar 

skriver igen 

och igen 

jag har inte tid 

oändligheten väntar 

Hej hej det är jag igen jag ser dig 

känner dig under huden 

förälskad i fantasin 

att känna allt för första gången med någon 

saknar dig varje dag fast vi aldrig riktigt setts 

med vissa vet man bara 

ibland undrar jag vad fan jag håller på med 

försöker just nu vara något jag inte är 

tyst 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar