torsdag 8 februari 2024

skrivandet som ett filosofiskt sätt att rättfärdiga sina otillfredsställda begär

 philosophia :kärlek till visheten

jag vill ha något jag inte förstår 

allt är nyfikenhet att vilja veta vad som kanske kommer hända

erkänner mig 100% omedvetet skyldig jag hade till och med valt strumpbyxor för tillfället 

och jag kan sätta fingret på exakt när jag gick över gränsen

men motsatsen hade varit ett ännu större svek mot alltings mening 

när du fixerar mig med blicken vill jag få dig att tala  med mig livet ut 

var förälskelse är ett begär efter kunskap

viljemässiga utmaningar inte intellektuella problem 

moralens filosofi  det jag har starkast själ att göra

en konstnär jag beundrar tar mig på allvar 

 kan höra skådespelarens rytm under intellektets 

jag får lust att räcka  upp handen 

det här är poesi alla eventuella olikheter med verkligheten är med flit 

sträcker armarna framåt hälsar dig i första position 

att leva är att välja att inte dö varje dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar