fredag 12 april 2024

Körsbärsblod i Kungsan vindens lungor över guldbron än finns tid att förändras

 varje år varje vår 

jag hamnar alltid här 

det gör så jävla ont när ljuset kommer tillbaka

undrar om frånvaron av dig i mig syns utanpå

att hålla ett skrik i handen 

krossad wasabi på allt 

den sanna essensen att förstå det oundvikliga 

och handla på det 

så jag undrar var är din okontrollerbara sida eller din vildsinta

allt får tydligare konsekvenser nu 

det är ont om tid kvar att vara storslagen 

flykten är ett djur och det här är mitt liv hur jag lever det 

han och jag som sjunkande skepp och livräddade i varandra på samma gång i samma omfamning

det finns inga synonymer nog  för hur du använder stämbanden  och det är sant att jag består av avsaknaden av din kropp 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar