tisdag 2 april 2024

Orange varning

 att leva i förälskelsens logik gör en vackrare 

Benjamin har för små scener för sitt språk i Amsterdam 

andas igenom det kärlekslivet jag saknar buss 74 

men jag har livet och jag är kär kanske är det hur jag bäddar sängen och pussar Snobben varje morgon

när jag köper nya trosor rosor och tulpaner 

kanske är det kramen jag fick eller tog på Drottninggatan

eller tanken om dig som alltid kommer de första sekunderna efter jag vaknat

pinsamheten att jag tillåter mig vara kär i dig kanske är mitt kärleksliv 

att jag aldrig gråter klart över att du eller  gråt tar inte slut liv gör

inte kärlek så fortsätt vara mjuk naken och redo

att varje natt och morgon be för dig sova  med karneol för dig

och även om jag vet att det är på låtsas så är det tryggt mitt kärleksliv 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar