onsdag 26 juni 2024

min personlighet tycks försvunnit för att göra plats åt någon annan

vaken natt föreställer mig hur du bryter dig in 
hur det dunkar i kuken 
vi tar en cigg i fönstret och känner nikotinets brus genom bröstet 
du är någon jag inte kan sluta tänka på men inte skulle våga röra
man kan bara hoppas att du kliver ner från din tron och tar mig
Lykkeli på Hornsgatan hon är ordet gracil fragil grace 
jag förstår jag är galen men min kärna är god 
eller psykosen som nyuppstart av medvetandet 
eller femte dimensionen 
hit the portal real hard på ett tak med Em 
att sova på en madrass äta ståendes att riskera något 
att inte äga något gör livet värt något 
tror jag eller det är så jag lever 
allt jag har ryms i två väskor som moralisk och estetisk regel 
det hade varit lättare att plocka ner månen 
det enda som är säkert är döden och att vi alltid är ensamma 
att vara helt fri är tomhet att förhålla sig till den 
att göra sig av med allt/alla lösa upp jaget 
det finns inget att läka eller bota bara bege sig avbryta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar