tisdag 16 juni 2020

Jag räddar dig om du räddar mig

varje dag är ett eget liv
igår ville jag flytta till Island
jag klarar inte av värmen längre
kommer inte undan den
solen är en fucking attention hoe 
Så äntligen regn 
Jag räddar dig om du räddar mig
Tänker på dina gon som drömmer i en annan stad nu
älskar hur det liksom ryker ånga från dig
vill andas in innan du lyfter till stjärnorna
Jag räddar dig om du räddar mig
älskar hur allt tycks vilja tränga igenom din hud
hur du spärrar upp ögonen för att döda och blir ett barn 
tiden har gjort mig mottaglig 
jag kommer överleva dig
fast det inte känns så
faller man så faller man hårt eller inte alls
jag ser din sårbarhet & vill leva igen
det var ett tag sedan
mina steg var lätta i Juni 
3 år
jag är inte rädd för dig
tvärtom gör du mig verklig
Jag räddar dig om du räddar mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar