söndag 31 januari 2021

" Nights like this is to write songs about Charlott"

 Ibland tänker jag på hur sjukt det är att du har 3 kids nu & jag är helt ensam

vilka livsval som blir tydligare med åren

vem jag hade varit nu om jag inte flytt 

flytt efter försök att plantera dig inuti 

Som jag minns det gick du rakt av scenen från tusentals 

upp på taket med bara mig

Vi hade tagit med oss öl från logen men hade ingen öppnare 

Du öppnade 1,2,3 med tänderna på den fjärde flög en flisa tand & du skrek rakt ut av smärta

så vakterna vakna till liv nedanför  - Are you okej up there dude? 

Som jag minns det tände du en cigg & tittade ut över Riddarfjärden " Nights like this is to write songs about Charlott" 

Plockade upp tandflisan när du inte såg & höll den hårt hårt i handen 

Den vassa spetsen skar upp som ett litet hål in i mig

Som jag minns det så ville jag ha  något av dig i kroppen

Mest för att ingen skulle tro mig någonsin

Så om jag dog skulle polisen hitta ditt dna 

Något mer än känslor liksom 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar