lördag 1 maj 2021

Första gången

 Hotellets bakgård du frågar mig om tändare 

fast du har en synligt på bordet

20 år senare första gången du drog in mig mot dig på madrassen

viskade mot min tinning med snuset kvar

första gången du gick runt naken förändrade mitt rum forever

första gången golvfest första cavan 

( sparat flaskan för annars kommer du inte tillbaka du vet ...)

första gången dina fingrar kändes slutar andas jag  kan inte skriva om det

första gången du bet mig i läppen

första gången jag vågade titta in i dig när du låg överst

första frukosten med någon någonsin 

första morgonen och första löftet att aldrig lämna mig i tystnad

sista gången jag skriver till dig

tack & förlåt för att jag inte  funkade bättre 

men jag gjorde mitt bästa lovar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar