lördag 26 augusti 2023

Den syrliga lukten av höst flätor och chokladfudge

 Vill att du håller fast mig och att det förblir vår hemlighet 

den söta lukten av sömn om jag någonsin lyckas med den

hoppas du inte är våldsam att du snor dig runt mig som en mjuk filt

så det luktar av dig överallt på mig 

och att det är allt 

ritar kors på vänster  handen innan jag lägger mig mot varulvar och vampyrer

skriver ditt namn på höger och tänker att jag borde tatuera in det 

så jag aldrig kan runka av någon annan utan att skämmas 

02:19 har jag fortfarande inte somnat skickar knullrebus tar en cigg 

med fönstret öppet talar med trädet utanför som med en familjemedlem

när ska du ge mig att snöra fast dig i mig 

ditt skelett i mitt 

inte om

 när?

06:12 vi borde vara i samma stad nu 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar