måndag 6 juni 2011

Det var din natt i din stad med de dina.


Älskade spelningen. Älskade inget efter den.


Hotell Vanilj 5/6 Rum 12 1035
Klockorna slår från någon kyrka(jag är på Kyrkogatan så rimligt)
Varje slag rubbar min hjärtrytm.
Plötsligt blir varje slag för dig.
Sorgligt rum utan jakt trofe.
Dags att checka ut nu (även från denna tomhetskänsla om det är möjligt)


Tåg Gbg/Sthlm 16 02
Jag har gått din gata upp & ner idag. Kände din själ i 2 korsningar.
Atmosfären var laddad just som före ett oväder.

Dina läppar blossade igår var du ny kysst?
Dina ögon blixtrade igår var du nära galenskap?
Ditt hjärta bultade utanför bröstet igår var du ögonblickskär i mig?

Från och med nu kommer du för alltid vara pojken som vänder 20 000 i publiken ryggen för att förundrat beundra fyrverkeriet ovan scen.
Den gesten säger liksom allt. Det finns inget kråmande i ditt sätt.
Du behöver aldrig demonstrera ditt kunnande. Du ÄR bara i din omedelbara enkelhet.

Jag umgås med planer nu. Tänker på en tatuering av en tidsmaskin med 4 ever young text. Liknande en jag såg på en tjejs vad på 2a Lång idag.

Det enda som inte åldras i ansiktet är ögonen.

4 kommentarer:

  1. Ögonen är ju själens spegel sägs det. Kram/L8

    SvaraRadera
  2. ett ögonblick en evighet livet har inga gränser det vet du det vet jag och det vet han gillar tidsmaskinen men du behöver ingen du är för alltid ung min vackra

    SvaraRadera