torsdag 22 december 2011

Stukad. Eller att älska i självförsvar.

Sluter mina sinnen.
Minns inte om jag somnade. Minns inte om jag vaknade.
Under natten har någon spelat plockepinn med mina revben.
Böjer ryggen 90 graders vinkel.
Plockar i hop mig. Jag har gjort det så många gånger förr så det går fort. Vana händer slitna pusselbitar.
På andra sidan egot.
Pojken med kindbenen nog är han en förklädd ängel.
Vi borde samtala om natten.
Se stjärnorna med fyra ögon.
Undrar hur du smakar.
Undrar hur din revbensbåge känns.
Undrar hur du röker.
Jag kommer alltid enbart kunna älska i självförsvar.

6 kommentarer:

  1. Älska i självförsvar. Att du hittar alla dess ord. Och sammanför dem så självklart. Som om konstellationerna alltid funnits. Varit så självklara.

    SvaraRadera
  2. Men tack! Processen är ständigt pågående. Att hitta de ogjorda kombinationerna som säger allt liksom bakvägen.
    Tack snälla för din kommentar den värmde extra mycket.

    SvaraRadera
  3. Du är otroligt begåvad! Och igenkänningsfaktorn är hög.

    SvaraRadera