onsdag 7 oktober 2015

Dylan

Det var fint att vara i hans värld
drömskt
kan bara ana vem han en gång var
men jag önskar vi hade mötts

Mötte fotografen på Kungsgatan just innan Dylan
nr 11 eller 12 jag har inte hängt med så många men det är en fin skara pojkhjärtan
fotografen skulle cykla jorden runt & jag är så glad för vad hans ögon får se
vi kramas två gånger och allt oss rullar runt i magen några minuter 

nr 10 ringer just innan Kattpojken kommer
han är rädd att bli bortglömd
det är rörande och sorgligt att hur berömd man än är så tvivlar man
kanske nån slags ödmjukhet att inte ta något för givet



Du har målat upp en främling
allt du inte kan ge
någon omöjlig att älska
Jag har aldrig sett honom

Såg vårat bröllop igår M lämnar över mig
har aldrig sett mig som en person som gifter sig förut
det är nära i tid nästa år kändes det som
vi får väl se allt med dig går sakta
synerna är snabba stämmer men tiden (som vi känner den nu) går sakta
men jag ska ingenstans
det finns nämnligen ingen 16


Rådjursknän
slicka hjärtat
som slickar nyfödd
ren
ryggens vingar
fäll in för natt
följ skymmningsljuset
kärlek gränsar vansinne
sida vid sida som en tvåfilig motorväg
så tryck ner gasen för fan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar