fredag 26 februari 2016

111 Det var aldrig över & det är inte över

Katarinavägen vår i vinden smakar
kaffe blod oss som i blandade nyckelben
vill ta i dig med våld sanning inga konsekvenser
jag vill inte stå för något
dagarna mellan oss har undervisat mig i pojkar & män det finns bara du som vill leva iallafall lite som jag
fritt
ännu en natt söker dig söker en ny pakt din tandrad ett rovdjurs
hunger ögon din ensamma hand runt kuken när du somnar
orden
hur ber jag dig komma
hur får jag dig över kanten
trycker mig mot väggen
knullar mig med alla ord du inte sagt 
jag vet att du vet
du ekar så högt där du är nu att det hörs baby
du brinner i huden för du ser och känner allt utan att agera
det var aldrig över där i vintras
& det är inte över
jag vet att du vet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar