lördag 30 april 2016

"Viskar du nu blir jag ung och utan familj"

Det är så verkligt det overkliga
Hela våren föll ur igår
ville drunkna där
ville dö mer än en gång
ville ha dig ogjord
frågar universum är han verkligen min ensamhet?
jag tvivlar men ni fortsätter placera honom där drömd som vaken

om mig till mig sms "svåråtkomlig och vacker på sagovis som om du ber om pojkars letan"
Lämnar sällskapet
Tänker att du kanske blev hel av att jag gick sönder

Fastnar i lakanen oh! Halspojken
Hon klarade sig
Flickan överlevde April

(och då har jag inte ens nämnt Glaspojken förklädd i dröm Björnsträdgård )
"viskar du nu blir jag ung och utan familj"

Vad jag vet oavsett Kattpojken: det finns fortsättningar som bara följer livet ut
utan att verkligheten slår hål på själen
och baby det finns alltid en möjlighet att tro på orden
dess angelägenhet och närvaro

Din för alltid /Oroshjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar