fredag 3 mars 2017

Scener utanför ett äktenskap

Efter att ha sett Scener ur ett äktenskap 6 gånger är jag helt övertygad att jag håller mig utanför.
I alla fall på det sättet. Pjäsen är lika briljant som alltid och efter att varit lite sorgsen i aktpaus över allt som aldrig kommer hända mig känner jag mig lugn och övertygad när 2a akt är klar.
Det är inte för mig det där det är för trångt. Går hem i natten passerar Dramaten på vänster och allt som är som vanligt där skeppet och allt som är overkligt vackert på Skeppsbron.  Nu är precis den tiden man börjar ha för lite kläder på sig.
Innan jag somnar tänker jag på hur många härliga varelser jag skulle kunna skriva till & jag gör det faktiskt kort till en men jag vill liksom bara ha en persons uppmärksamhet.Han som är längst bort från mig. Mest olik någonsin.Jag har verkligen stått still där alltför länge.Jag märker det när jag nästan börjar gråta av en kram.Jag är så ovan vid beröring.Somnar tidigt vaknar 5 du har läst.Svarar ej kanske på 8e meddelandet jag skickat.Det är roligt det där hur mycket och intensivt jag kan höra av mig till någon men om någon bara frågar mig om kaffe blir jag trängd . Jag måste välja jag vill inte bli vald. Vaknar till inbox från ännu en författare som ska rädda mig jag behöver inte räddas jag behöver bara ligga.
Lördag 08:35 svara! Skriv att du vill mig.Att du hittat ett hål i tiden där regler inte gäller där vi kan ingå scener utanför ett äktenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar