söndag 28 maj 2017

klart jag hade hoppats på storslagna handlingar

varför vill du allt ska vara som på film?
det handlar inte om det
jag väntar mig inget annat för jag ger inget mindre
och det handlar inte om någon skuld eller skam det handlar endast
och då menar jag endast om att man vill vara någon värd en handling
det finns inget att lägga över på någon det finns ingen som kan såra mig
det är bara jag som kan såra mig
jag är i leken oavsett om jag tål den eller inte
jag är inte rädd för smärta
jag är mer rädd för att livet inte ska kännas
du var värd leken

sen samtalet med B om när man vet
du vet när du har
samtalen dem som får luften att darra
och aldrig tar slut suddar ut gränsen mellan dag och natt
har du dem?
knäna som mjuknar när du öppnar upp ett meddelande från henne
suget i höfterna när kroppsdelar råkar nudda
när man tar ledigt från jobb för att inget annat än att ha varandra känns viktigt
åker 10 timmar tåg för att ses 1 timme för att sedan åka 10 h tåg för man kan inte hålla sig
man kan inte hålla sig
du kan hålla dig och jag hatar det det är ditt enda fel och det är inte ens ett fel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar