fredag 28 juli 2017

Vi

omvägarna du tar för att nå dit du tror du måste
istället för dit du begär
vi blir aldrig något annat än vi
ingen vardag villa lån eller sommarstuga
and thank god for that
jag är inget du är van vid
vem vill vänja sig
det kommer komma en dag när du förlamat dig klart
dina omvägar slut
du kommer be om galen
återvändandet
 läppar händer hud
åter
årstider passerar
stadier av oss
föds dör föds igen
vill ha dig som dagen tänder natten
stör det dig
din tunga den skönaste jag känt
så skyll dig själv
det här är inget brev ingen jävla dikt
det är bara det att avsaknaden av din saliv gör mig galen
hur kunde du lämna mig kvar här
du kommer ta mig för fort för sakta
sånt som händer när sådana som ett vi är
hur djupt vågar du drunkna
älskade hemlighet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar