söndag 27 augusti 2017

Inte allmängiltig

du säger dö inte skriv
jag kan inte dö än
ingen har älskat mig


ditt beröm känns som brynt smör luktar


Hur kunde han välja henne
är hon vackrare än mig
den man älskar blir vacker
fy fan va trist

jag är inte längre hon
det var inte du
du saknar PLAY knapp

Det är mer än Rödby-Puttgarden mellan oss nu
och jag låter det ske
jag har inget kvar att ge

Epilog
du sitter fastmurad i tystnad
speglas av hon som slutat skrika ditt namn för så länge sedan att du inte längre minns hur det lät

och så verkligheten
Rasse styr bandet likt Noaks ark kärlekståget för alla som trampat snett i livet
syster skickar min favorit Eminem låt live från England drömmer om Halspojken
vaknar och skriver som författaren skulle sagt en helt osammanhängande text som inte är allmängiltig och därför inte når ut
sommarens sista dag som alltid i Vitan med R
den värsta sommaren i mitt liv goodbye
tack för ingenting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar