tisdag 15 augusti 2017

Meningen med livet är livet.

karavaner av djur
det som bultar inuti alla
hundarnas timmar
kvarglömd i exil
renhet som bestraffning
min saknad ditt paradnummer

hur kan någon välja vitt när det finns färg
varggatan 67 skriver ditt namn i imman på fönstret
som om jag talade för första gången sedan m lämnade jorden
"Nu"
Nu säger hon Nu får du mig Nu eller aldrig
men vem fan bryr sig om skymmningsälskarinnor
älskas av ingen
ser aldrig solen gå upp
äts in på benen
lämnas som kadaver
alla "ja måste gå" -FUCKING BAD ACTING DUDE
alla halsar dem måste ta hänsyn till
alla ta i för löst händer
baby jag är ingen jävla tävlingshäst
när du sänker dig över mig som för att pressa opium ur mina ådror
tar fixen så du klarar 364 dagar i blekt ljus
världen och du borde buga inför de fåtal själar som vägrar kompromissa till förmån för vardag
jag vet jag kommer stanna inuti dig 4 ever som hundskall och stjärnfall
jag har uthärdat 40 år
det var värt det
allt var värt det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar