onsdag 25 oktober 2017

Ian

Skriver " Im afraid of people i cared about becoming strangers to me"

Jag svarar typ jag är rädd att han aldrig ska fatta att jag är någon att sakna
Jag vill be honom rädda mig
för det läcker ur ögonen nu
Ian är lagom långt borta i en annan tidszon spelar skivor på en klubb 305 Springstreet
(Morrisseynight)

Han är trasigare än mig skriver renare lever smutsigare
glupskare djupare Nyc kräver mer av en människa med känslor
fram tills inatt har jag trott han gillar pojkar
hela hans flöde svämmar över av modell dudes
som han själv med höga kindkotor smala på knarkarsättet magra
tillräckligt magra för att nå med båda händerna runt midjan

En del mördar
en del rånar banker
sådana som Ian sprättar upp flickors revbensburar
fyller dem med  ord löften  begär
så ingen pojke någonsin kan komma efter

Det är praktiskt med en nattvän i Amerika
om man inte sover som jag
känner mig lite mindre ensam
Ian är ledsen jag försöker trösta på min kassa Engelska
"You can not heal from the same person that shot you"
Han ber mig komma 1,2,3 gånger i samma dm
och hade jag inte varit besatt i en superhjälte hade jag korsat Atlanten senare idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar