torsdag 7 juli 2016

Alla dagar före dig kommer vara längre än ett liv

Redan nu känns sommaren evig
redan nu är den slut
som Jasmin
som du i Juni
himlen fångad i Iris
det finns nätter jag når dina fingrar
alla jag talar med har lämnat staden
tror du smakar Lingon och Grape
låt gud vara i samma omloppsbana som oss bara en natt
lägga månen som guld och silver runt våra kroppar

jag kommer vara mig
du kommer vara dig

jag skulle kunna låtsas
avfärda det i tanken som jag gjort minst 1003 gånger
men om vi håller oss till sanningen
så kan jag vänta 900 dagar
+ ett liv + lite till på din fukt
låt mig bli din Blomma för dagen och natten
sanningen och då menar jag verkligen sanningen så som klockslaget 03:00 kräver
alla dagar före dig kommer vara längre än ett liv 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar