onsdag 27 juli 2016

Now or never

Kan fortfarande känna hur våra tankar blandas
långt före vi setts har vi setts
 liknande drömmar ingångar i världar
delar djuret och vakna timmar
 som om jag är i hans dröm han i min
det andliga och kroppsliga perfekt blandat som blod fulländat
Jag var/är allt annat än beredd på dig men jag har levt länge nog för att fatta när livets giv är now or never

Jag är livrädd
Jag är lugn och lycklig

Klart jag fantiserade oss i ett sommarlov som aldrig blev
stulna timmar i rus rinnandes nerför varandras kinder 
 men jag vet att våra nätter kommer som hösten
tids nog
jag måste bara somna vakna ensam en hel sommar

Sommarens alla glassar meloner bad blommor söta safter i orden du aldrig sa
men visade mig och gav av dig

Jag är lugn och lycklig
Jag är livrädd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar