tisdag 25 juni 2019

Laika Greta

Vad är ditt drömscenario ?
jag tänker att han äter sover
 öppnar sina fönster på vid gavel
vattnar blommorna
men om jag kallar släpper han allt
för min skull
utan att blinka
jag vill att han ska ett eget liv där
men vara besatt av mig
så som jag är besatt av han

Han får mig att ständigt undra vem jag inte är
ett färdigt liv är dött
refererar till mina vänner i La
berättar om vårt möte då och nu
efter i kväll är det över
allt jag inte klarar av

jag har ingen sympati för de som äter sig mätta
försöker somna hungrig några kvällar i veckan
alla har redan glömt förra sommaren
det räcker med att laika Greta och flyga vidare
egentligen är det väldigt enkelt :
VI FICK INGA VINGAR 
vill du inte att han lämnar henne?
det är mitt sista problem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar