torsdag 19 mars 2020

Rikslarm

På andra sidan guldbron försmäktar jag utan ipren 
Min lärare säger att jag skriver oinbjudande
det tar jag som en komplimang
det går till en gräns när man inser att det inte går att förlora
den man aldrig haft
allt man kan göra är allt & sedan blunda
hoppas att det landar mjukt
din / Jum Jum
du
som i man pojk djur poet drake konstnär
varma hallon marsipangris
alla vakna timmar
höfter älskare främling clown ord
DU ÄR NÄR ALL MIN VERKLIGHET SUGER DUDE
Hård karamell mjuk mun
jag vill att du ska vakna & somna trygg
oavsett
allt ditt liv alla dina former
alla ljud allt akut
JAG VILL ALLTID AKTA DIG LEJONHJÄRTA
Får jag lov för dina hemligheter
blåklockorna väntar monsieur
på andra sidan verkligheten Slussen
Jag är din April
om du vill
äventyr bli mitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar