lördag 10 oktober 2020

Att inte gilla är en större markering än att gilla

 att inte svara är en större markering än att svara

att inte ses är en större grej än att ses

and kind of lame


jag ville ha dig

jag har haft dig

jag vill ha dig 

bortom allt

vill jag hålla ut

stå kvar 

och bli behandlad som luft 


önskar att du lämnat något i pant 

innan du satte eld på  precis allt & sprang 

ord som får tiden i vakuum att gå fortare 


väntar som jag alltid väntat 

på någon som står kvar 

någon  som jag inte skrämmer 

bara genom att vara jag 

någon som frågar vad jag vill ha 

istället för att berätta vad ni inte kan ge 

det är så otroligt lite jag kan dela 

så fråga gärna 

och stå inte i mitt kök och berätta att inget kan börja

det har ju redan börjat vad gör du annars i mitt kök 

& det hade varit fett om du såg att jag försökte 

jag sover inte över jag pratar inte i telefon 

jag håller käft 

brinner upp andas knappt har tänkt på dig varje vaken jävla minut håller ingen mat 

det är så jag funkar när jag känner allt 

det är så jag gör allt om jag känner känner jag för mycket 

om jag dricker dricker jag för mycket 

slår ut alla andra funktioner 

klart det är är värt det även om det är vidrigt 

tänk att det ens finns människodjur som får en att känna så här

otroligt

tacksam 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar