onsdag 24 juli 2024

jag svarar på tilltal ler om situationen kräver det

 stöter bort alla men jag kan inte älska mer än så här

det är vad det är 

jag består av dig 

Slussen i gryning 

i drömmen är ni alltid med mig min mor min mormor min syster mitt barn och min man 

min pappa är alltid död 

jag likt dinosaurierna dör ut 

aircon på Pom och flora får det att knottras och jag får gradvis nedåt tillgång till min hjärna 

snälla älska mig fast jag drömmer om att byta ditt blod med mitt

panikångest jag minns att du alltid stör när jag slappnar av för mycket 

föräldrar med barn på cafe tittar alltid längtansfullt på mig 

som om de bekräftar att min ensamhet är sundare än att ha familj 

så som jag är nu är precis den sortens människa jag behöver vara för att vara poet 

du glömmer aldrig din första panikångestattack min var på tunnelbanans röda linje mot Fruängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar