söndag 30 augusti 2015

Om du lämnar mig nu finns du inte mer

Att möta din blick när du säger
nu är du som finast
du har aldrig sagt det
Augusti är snart slut
du har inte rört mig
önskar Maj tillbaka
körsbärsblom
blundar så hårt jag kan
jag skulle verkligen behöva
att du sa ja va fin
fullmåne
14 h sedan inloggad
chatt i natten med ännu en Dramatenpojk
snäll så jag antar jag blundar snart
ser Rikard Wolff i Vitan
det är fortfarande sommar när jag går hem
Lorentz ekar över Söder
somnar till ljudet av Akon på Zinkens ip
om du lämnar mig nu
finns du inte mer
jag har väntat på dig alla årstider två varv
inget smakar så bra som början på något nytt
så även slutet
så flög sommaren högt över våra huvuden
drick den där ölen med mig
låt oss omslutas av Augustis tjocka mörker
säg "Du är som finast nu"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar