torsdag 15 juni 2023

Little Jinders bomullsvåld i halsen under bron

vill dricka dig 

något i mig som slukar 

fyller  hålet

slickar micken som om du använt vit Date ett helt liv och sen  ba grewup

vill komma så nära hon så jag blir hon

alla som blir kära  i hon blir kära i mig

 vill att hon smittar 

 att ingen fattar utom vi

därför måste vi blanda blodet 

bli ingenting tillsammans

blek som månsken 

vill vara alien 

en livslång beredskap på jag vet inte vad

kom jag lämnar mitt liv som jag lämnar kläder till återvinningen

osentimentalt 

jag ger mig men jag vet inte till vad 

du kommer om natten ber om att få bli ljussatt igen

det är så mörkt att man inte vet vems hand som gör vad 

och Vita bergens klockor ringer vem bevarar egentligen någon 

den som lossar allt vinner 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar