måndag 11 mars 2024

Jag är en dröm som aldrig blev

 världen utanför min ter sig allt obegripligare 

in i mitt x  teater och möter Martin som jag gick cirkusskola med 

2004 va det sa han på Sveavägen 

det är 20 år sedan jag kan inte relatera till det

för då är det 24 år sedan jag gick Balettakademien 

hela Jontes liv typ 

jag kommer ändå aldrig betala tillbaka CSN 

menar du climatechange ? Nja suicid tänker ja

men svarar: Jorden är sjuk och kommer självdö

upplösningen av all organiskhelhet illusionen om individualiteten 

vi går helt enkelt under av andlig tomhet ,bevis:

en elev sa till mig efter klass igår : jag vill leva när jag varit här

önskar jag kunde säga detsamma sa jag inte 

ingen här vill offra något avstå något för ett högre syfte något bortom det illusoriska ägandet 

vi föds och vi dör ensamma 

du pratar som du skriver till mig säger du

du får mig att känna som om jag går upp på en scen med strålkastare varje gång du ställer en fråga 

säger jag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar