tisdag 12 mars 2024

Ställer mig barfota för första gången sen vintern kom

 känner jorden under fötterna och med din röst i lurarna blir jag inte rädd för min egen tomhet

ljuset det obarmhärtiga ljuset 

det finns ingenstans att gömma sig 

rensar ut allt dödsstädar om det finns ett sånt ord 

det vakna tillståndet blir alltmer likt drömmen

bara en rik människa kan säga att han inte har något val 

eftersom han inte behöver välja

jag undrar om mitt kön är igenväxt?

känns stumt bedövat skriver till Sverrir kräks duschar i den ordningen

precis innan jag vaknar drömmer jag att jag är med on tour

jag dansar igen och ska upp på scenen du är sur  på mig för att jag pratade med någon i ett annat  band

och har en otrolig jacka med fransar  vi möts i en kulvert och jag drar in dig på en toalett

ber dig spotta i handen du är mottaglig och biter mig i axeln 

säger att jag bara får prata med dig

 att jag är din 

vaknar av att organen talar till mig 

livets ständiga förkortning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar