torsdag 9 april 2020

Livet som pågår inuti mig

Du är en av dem jag gilla till och från i över 20 år
det är något med munnen och hugget i tänderna
hursomhelst jag har varit ingen särskild för dig tills igår
Fick en helt ny blick från dig
möjligen född ur jordens undergång
den jämnar liksom ut folk
det spelar ingen roll att du är famous längre
ingen bryr sig
eller en stundande 50 års kris?
Du dmar och frågar om vi ska ses?
(Skriver under med namn som alla gulliga oldies gör
Dude jag ser att det är från dig ……...
Efter brevet har jag gett upp allt hopp
om att finnas i relation till en annan människa
Jag är och förblir den eviga betraktaren
Min naiva önskan om att bli förstådd
fantasin odlad ur min besatthet till
" Before triologin"
fantasin pågår i timmar ibland dagar månader år
jag längtar hem till den
förhoppningsvis följer den mig in i drömmen
aldrig ut tyvärr
Livet som pågår inuti mig
Om bara  vaken verkligheten en enda gång kunde kännas så
Svarar med en fråga tillbaka " Varför blev jag plötsligt synlig för dig?"
" Lotte det här kommer bli svårt"
" Perfekt! Paradiso,dagöl?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar